|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4016Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
För sista gången: V75 på Åby 27 sep
7 välfyllda lopp.
Tidiga utropstecken!!! Olly Håleryd från spår 2 i Stodivisionen Global Etalon i monté med Carré Xander med Anna Sedström i Amatör-SM Gocciadoro´s Eolo Wise L med Dwight Pieters i lärlings-SM med röda fötter Bicc´s Tobee mot Francesco Zet i guld. Ho ho ho, vilken vecka av funderingar vi har framför oss. Och vackert väder ska det bli säger dom. V4:an går inte heller av för hackor denna lördag... Senast redigerad av bosseguldheden den 2025-09-21 klockan 19:48. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Måndags Surr Åby
Jäklar vilken grym SM dag med högklassiga och ganska öppna och välfyllda lopp. Sto SM är inte leka med. Eliten är på plats. 2 Olly har väl tre ben i mål. Men 10 Great Skills kan tända till trots bakspår. Har vunnit SM förut. 4 Global Enjoy har knallform och Tova är grym i sadeln. Ger nog Carre pojken en match. 2 Speed Change kommer med 2 ägg i korgen. Men Malte kör en distansgynnad rackare. Många av hästarna kommer med 11 tider i raden i Lärlings SM. Offensive Pieters upp på Gocciadoro tränat känns oerhört intressant. 11 Eolo är väl måstestrecket men det vimlar av formtoppade filurer i loppet. 6 Figlia och 14 J.H.Ellen känns som ett kul lås i som vanligt luriga stodivisionen. Båda kommer från vinster. 25 miljonären Francesco Zet mosar nog packet. Brukar vinna på 2640 och dessutom 75% av samtliga starter. Dessutom är 0,5 mille i prispengar är ett bra lockbete för Kusk och Tränare. |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Citat:
![]() I montéloppet finns många utmanare till Carré. Julia Anderssons 7 King Mr Theo har lysande statistik. Global Enjoy som du nämner ska så klart med, men även några till lär det bli. Sulkyspelarna går väl på Carré, som är den man känner till. Men hästen har bara gjort ETT monté-lopp, där den blev femma. Alla andra kan ge ruskigt rens. Joy Alissa t ex har gått väldigt bra med Emilia Leo. 2%! Jag kommer att måla med den breda penseln! |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ja, speciellt som Carré verkar lite ur slag, senaste 5: 5-2-d-2-d. Global Etalon stiger stadigt i procent och visst måste man ha med den men för mig är det ett enormt spelvärde i att gardera en favorit med så många frågetecken. Skor på framfötterna denna gång dessutom. Så den vinner nog! Bara att spika, så får jag sitta där med en massa bortslösade streck...
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
Det som talar för Carre är att han är grym på att få fart på ”orutinerade ” Monté hästar. Men känns änna överspelad trots att sitter på bästa ”sulky” hästen som tränas av en grym topptränare. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10) |
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Monté-tjejerna har varit bra länge men de har börjat tappa respekten för Carré och insett att han inte är oslagbar. Iina Aho, Tova Bengtsson, Emilia Leo och Sofia Adolfsson tillhörde ju eliten av monté-ryttarinnor redan innan Carré dök upp.
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Citat:
Lite kul att världens bästa staketkusk troligtvis blir favorit i blåbärsloppet. Mannen som ser ut som Kalles (kaviar) på steroider, spets och slut, bara hämta ut säger expertisen. Nä, allt är så mycket lättare bakom staketet, gardering given och klar första ekipage för mig är 6 Nevermind River med duktiga Viktor Brodin. Skruvade in den från bricka 11 senast. |
||
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
”Kalle” Fernlund är överspelad och Nevermind River är nog hästen att slå i V75 4. Jag var på plats när Brodin vann uttagningsloppet på Åby med Nevermind. Han gick fram och satte sig lugn i dödens direkt från spår 11 och hade järnkoll på ledaren i två varv. Gick retfullt undan med två längder på upploppet. Grym prestation av både häst och kusk. Viktor Brodin är en trygg Norrlänning som följde med Robban ner till Hajom. Nu hjälper han Christoffer med träning och har ett eget litet stall. |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Det kan bli en sexig omgång på Lördag. Samtliga sexor är definitivt platskandidater.
6 Joy Alissa. Rutinerat Monté ekipage. Vincenne härdad kuse. Vann loppet ifjol !! 6 Automatic Flight. Med rätta hårt betrodd. 6 Nevermind River. Kan vara min chansspik. 6 Kite Runner. Har bra form och dessutom Handfast driver Vidöppet lopp. 6 Figlia Ciclone. Kommer med två raka. Kan gå om Gustav prickar volten. 6 Castor The Star. Rutinerad filur med dunkel form. Hög grundkapacitet när han funkar. Både snabb och stark. Men tvåa efter Francesco i bästa fall. |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
Hur f.. skall man kunna bedömma dem? Ett j….. oskick! |
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Några riktigt roliga spellopp ... fint drag 13. Bys Rosy Nunc i 6 avd fick 35 i odds hos bet365 ... finns 29 hos Unibet nu ... 6. Automatic Flight i avd 3 spik (finns till 3 i odds nu, gissar att toton ger ca 2,5) Har även spelat 6. Figlia Di Ciclone (Avd 6) till 10 i odds. Kul omg (helt enig om Monté, bör hållas ifrån stora streckspel ... hade dock välkomnat en storsatsning på Monté ... hade lockat nya till travet) .... svårt att se 12. Francesco Zet avd 7 förlora ... kul att han fick spår 12 dock ...
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
qwerta (+10) |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Under Radarn
4 Global Enjoy 7% Kan överraska i ganska öppet Monté lopp. Toppform. Tredje gången gillt i Monté. Favoriten känns änna överspelad trots 3,5 mille på kontot. 1 The Bank Account 9% Duger gott i klassen men spår 1 är spår 1. Kan hamna i maskin. Chansstreck. 6 Nevermind River 6% Grym prestation senast. Känns änna lite bortglömd. 2 Global Bodyguard 3% Bra läge och är nog med i striden. Men loppet är vidöppet. 10 Kemper Boyd 2% Hårt inne på pengar och dessutom bakspår. Men härdad i tuffa gäng och som sagt loppet är som sagt vidöppet. 6 Figlia Di Ciclone 11% Glimtar till på radarn med sina 11% Tredje Raka om Kumla börjar Fumla med spår 4 ![]() 14 J.H. Ellen 8% Är nog bästa hästen men lite väl många hästar att runda på 2140 volten. Men trav är trav sa Olle. Kan gå. Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-09-26 klockan 17:26. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Mina idéer fram till nu:
Avd 1 Tänkte först spika 2 Olly Håleryd som fått smaskigt läge här och så får det nog bli även om jag velat fram och tebaks. Avd 2 Min första tanke var "montélopp - Jonathan Carré" men en i och för sig bra häst som dock inte vinner så ofta och som har provat monté EN gång tidigare och då var den 5:a. Nja, som 53%-are vill jag nog gardera den. 4 Global Enjoy har provat monté två gånger och vunnit bägge och Tova är duktig ryttare. 6 Joy Alissa är en van montéhäst och Emilia Leo tillhör väl eliten inom disciplinen. Den ska med! 7 King Mr Theo har en otrolig statistik, visserligen i billiga lopp men den verkar vara i toppform och trivs med Julia på ryggen. Sen är det svårt att gå emot 9 Dee Godfather som t o m kan vara en spikidé. Jag får fundera på det - eller så låser jag på 1 och 9. Jag får sova på saken. Avd 3 Ungdomar. Ett prestigefyllt lopp där det kan bli vilda körningar. Jag förlitar mig på de kuskar som känns tryggast här och tar med 3 Monsieur Chocolat och 6 Automatic Flight. Avd 4 Amatörer. Ett prestigefyllt lopp där det kan bli vilda körningar. 7 Xander är den jag känner bäst till från V75 och Anna Sedström har vunnit med den förut. Mitt förstaval. 2 Kozmo Simoni måste man ju ta med eftersom Patrik Fernlund har ett väldigt flyt just nu. 5 Fancy Free har en av de bästa amatörerna i sulkyn och ska köras barfota. 6 Nevermind River är nedstruken till femtespåret och ses som underspelad. Fyra hästar får det bli här. Avd 5 Lärlings-SM. Hur kan Dwight Pieters få tävla som lärling? Det här borde han väl skrämma hem? 11 Eolo Wise L. spikas här. Avd 6 Djuse på en Wallin-häst från springspår och barfota. Det låter som en bra spik i mina öron. 7 Tactic Lane. Avd 7 Det här ska väl 12 Francesco Zet bara vinna? Eller? Som streckspelare bjuder det emot att spika i sista med en favorit från spår 12. Här finns ju bra motståndare ifall det skulle strula. Jag tar med 8 Bicc´s Tobee och 9 Mellby Jinx. Men är ni förnuftiga så ska ni så klart spika Örjans häst. |
|
|
|
|
|
|